Halaman

Sautul Hak | Mac 2012

Posted on 3.3.12 by MUHAMMAD 'IMADUDDIN

Taubat Setelah 40 Tahun
Pada zaman Nabi Musa a.s pernah berlaku kemarau yang panjang kepada bani Israel. Lantaran itu mereka menemui Nabi Musa dan Nabi Harun. Mereka merayu dengan berkata : "Wahai nabi Allah, mohonlah kepada tuhanmu agar dia berkenan menurunkan hujan buat kami".

Firman Allah SWT :- "Katakanlah : 'Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah'. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang". [Az-Zumar; 39:53]


Beristighfarlah Kamu

Ertinya :- "Ya Allah! Engkau adalah Rabbku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau. Engkaulah yang menciptakanku. Aku adalah hamba-Mu. Aku akan setia pada perjanjianku dengan Mu semampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari kejelekan yang aku lakukan. Aku mengakui dosaku, oleh kerana itu ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau".

KEMPEN PRIHATIN SYRIA

"Kami Peduli Saudara Kami"


Anda ingin mengetahui keselurahan risalah Sautul Hak boleh terus muat turun gambar di bawah dengan hanya klik pada gambar :-



Taqwim Solat [Kaherah, Mesir]